Het verhaal van de regen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Marloes Paul - WaarBenJij.nu Het verhaal van de regen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Marloes Paul - WaarBenJij.nu

Het verhaal van de regen

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

16 Oktober 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Lieve allemaal,

Wat onwijs leuk om te zien dat zoveel mensen onze verhalen lezen!! Hier maar weer even een update, vanuit Cambodja!

Na ons vorige verhaal zijn we naar Koh Chang gegaan, een eiland voor de kust van Thailand, bij de grens met Cambodja. Even twee dagen relaxen! Dag 1 heerlijk op het strand gelegen, lekker in de zon. Paul was zo eigenwijs om zich niet in te smeren en dus zo rood als een kreeft! Is eigenlijk nu pas over, sinds vandaag. Maar die nacht begon het....

's Nachts werden we wakker van de regen. We sliepen in een kleine bungalow 10 meter lopen vanaf het strand. Het regende, echt niet normaal. Opeens hoorden we allemaal stemmen... mannen met zaklantarens.... Stroom was uitgevallen. Nouja niks aan te doen, doorslapen maar. Maar toen we wakker werden, was het andere koek. Wat gepland was als een dag zonnen op het strand viel letterlijk en figuurlijk in het water. Het hele strand was namelijk weggespoeld!!!! Zoveel regen hadden ze daar sinds 2 jaar niet meer gehad, en al helemaal niet in oktober! Wij besloten dus om maar weg te gaan, op naar Cambodja. Checken we uit, wat denk je.... Kunnen we niet weg! Er was iets van de berg op de weg gevallen waardoor de busjes niet reden naar de ferry. Je kon er wel omheen lopen, maar volgens die man was dat een hele klim met zo'n grote tas. Ik zag dat natuurlijk niet zitten maar gelukkig kon Paul door het overdrijven van de Thaien heenprikken en zijn we toch gegaan. De hele straat stond blank, zoveel water hadden we nog nooit gezien. Gedurende de weg zagen we dat veel elektriciteitsmasten waren ingestort en omgewaaid. Er lag inderdaad een hoop zand en modder op de weg, maar we konden er aardig doorheen komen. Rond een uur of 12 hadden we de Ferry en konden we richting Cambodja.

We wilden eigenlijk daarna door naar Siem Reap, richting het noorden. Dus we moesten eerst half thailand door om daar de grens over te gaan. Uiteindelijk kwamen we rond half 7 bij de grens aan. Althans, dat dachten we. De tuk tuk driver had ons bij de 'fake' grens afgezet, waar iedereen ons zo voor had gewaarschuwd. Het was donker en de grens ging om 8 uur dicht, dus iedereen zat ons op te jutten. Om een lang verhaal kort te maken, we zijn ook hier natuurlijk erg opgelicht en hebben veel teveel betaald. Maar dan hadden we wel een taxi naar Siem Reap! Wat denk je? Komen we daar aan rond 10 uur 's avonds, REGEN!!! Echt niet normaal, ook hier stond de hele straat blank. Aangezien taxichauffeurs je hier alleen afzetten bij vriendjes, en wij niet in deze hostel wilden verblijven, moesten we dus weer door de hoosbui lopen. Tot op het bot waren we doorweekt!!! Maargoed, wel op de plaats van bestemming.

Siem Reap was een erg leuke stad. We hebben een erg aardige tuk tuk driver ontmoet (een van de weinige, aangezien de rest al met 10 man om je heen staat als je net op een terrasje je eten besteld voor het geval je er 1 nodig hebt als je een uur later klaar bent!). Kim An heeft ons in 3 dagen alle interessante plekken van de stad laten zien. Oude tempels in Angkor, een drijvende stad en een fabriek waar ze met de hand zijde maken en verwerken.

Vanmorgen zijn we vroeg weggegaan richting Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja. En daar zijn we nu. We blijven hier niet lang, over twee dagen gaan we naar de kust, naar Kep! Een tip van Pauline, ben benieuwd! We hopen dan nog even lekker wat dagen te kunnen relaxen op het strand, hopen op minder regen!

Tot het volgende verhaal!

Liefs Ons

• 16 Oktober 2010 - 09:33

Anouk:

Dacht je genoeg regen gehad te hebben... Gelukkig heb je Paul bij je, anders had je nu nog op dat eiland gezeten of niet? ;)
    Een keer opgelicht worden hoort er ook bij toch! Weet je dat ook weer voor de volgende keer. Ben benieuwd naar jullie foto's, tot gauw!
    Dikke kus uit Hillegom

• 16 Oktober 2010 - 09:50

Hans En Rianne:

Hoi Marloes en Paul

jullie maken wat mee!!
    je moet maar zo denken na regen komt altijd zonneschijn. hoop voor jullie dat dit ook voor Cambodja geldt.
    Mama zit nu weer in Israel en maakt het ook goed, het is daar erg droog!!!! we wensen jullie nog veel plezier
    veel liefs van ons

• 16 Oktober 2010 - 11:48

Pap Mam:

hallo paul marloes

Het begon zo goed op het eiland lekker zon.
    Het is te hopen dat jullie nu in ieder geval droog weer krijgen.

Jullie maken wel wat mee,geen saaie vakantie.

groeten pap mam

• 16 Oktober 2010 - 16:22

Linda En Tim:

hey

al die regen nou dan wordt het weer eens tijd dat de zon gaat schijnen.
    dat is minder dat jullie zijn op gelicht.

kuzz wij

• 17 Oktober 2010 - 14:12

Bas:

Hey Marloes en Paul!

Leuk om te lezen allemaal.. jammer van de regen, maar goed dat is toch warm water toch;). Jullie hebben wel al veel gedaan zeg! Komen jullie wel een beetje uitgerust terug of moet er gelijk een vakantie achteraan?!

heel veel plezier nog en doe voorzichtig!

groetjes bas

• 18 Oktober 2010 - 01:32

Pauline:

Hi Loes!! Leuke maar natte verhalen hahaha! Ooooh ik hoop dat het niet tegenvalt down south Cambodia. Vanuit Kep echt naar Rabbit Island gaan, bij lekker weer top. In Kep slapen bij Botanica garden. Leuke bungalows van Belgische eigenaar. Have fun xxx

• 18 Oktober 2010 - 08:37

Vera:

Zo te horen heel wat avonturen. Het is maar goed met al dat oplichten dat het grote geld binnen gaat komen in je nieuwe baan! Maar jullie klinken nog steeds goedgemutst en happy. Wel veel regen zo te horen. Groetjes Vera

• 18 Oktober 2010 - 13:23

Suus:

Zo, wat een verhaal joh! Inderdaad, maar goed dat je zo'n grote stoere kerel bij je hebt :D
    Lijkt me zo leuk om dit allemaal samen mee te maken en te beleven!
    Jullie zien denk ik heel veel mooie en nieuwe dingen, ben ook erg benieuwd naar de foto's.

Geniet van deze tijd daar samen! Het schiet alweer op.. Ik zal duimen voor een zonnetje ;)

Dikke kus! X

• 18 Oktober 2010 - 15:03

Moos:

Wat een avonturen zeg. Zover ik kan duimen doe ik dit voor mooi weer voor de rest van jullie reis! Heb namenlijk een stukje vinger afgechopt wat weer gelijmd is!
    Ben heel benieuwd van de foto's en zo te lezen is Cambodja wel een aanrader?! Have fun enne laat je niet oplichten he! ;-)
    Kus Moos

• 20 Oktober 2010 - 15:13

Rob:

Marloes en Paul,
    Regen dat zijn wij HOLLANDERS toch wel gewend of niet? Gisteren verschrikkelijke beelden van de wateroverlast in Thailand en Vietnam gezien en moest gelijk aan jullie denken. De vooruitzichten zien er goed uit en ik hoop dat jullie nog wat geld overhebben voor de terugreis. Geniet even lekker op het strand.

• 24 Oktober 2010 - 10:01

Roy & Natalia:

Hoi Marloes en Paul,

Erg leuk om jullie verhalen te lezen!!
    Jammer dat het op Koh Chang minder weer was al blijft het een prachtig eiland.

We zijn benieuwd hoe het jullie in Cambodja vergaat.

Tip, mochten jullie nog tussen Phnom Penh moeten reizen dan kunnen jullie ook de vleugelboot nemen. Echt een ervaring en niet duur.

Gr R&N

• 24 Oktober 2010 - 10:04

Roy & Natalia:

Bedoel de vleugelboot tussen Siem Raep en Phnom Penh via het moeras van Siem Raep.

• 24 Oktober 2010 - 17:10

Nien1:

Een drijvende stad in Cambodja.. Neem aan niet van de regen? ;-)

Het klinkt allemaal als een nooit meer te vergeten misschien iets te nat avontuur. Hoe dan ook, ik ben jaloers!!

Geniet nog heel even van jullie reis. Tot gauw, tot de 28ste!

Kus uit Noordwijk

• 27 Oktober 2010 - 20:27

Nien2:

He lieverds,

Leuk om weer een update te lezen! Hoop op mooi weer de laatste dagen, daar ga ik in ieder geval voor duimen! Geniet er nog lekker van!!!!!

Dikke kus Nien2