Thailand, olifanten en regen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marloes Paul - WaarBenJij.nu Thailand, olifanten en regen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marloes Paul - WaarBenJij.nu

Thailand, olifanten en regen

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

05 Oktober 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo allemaal!!

Hier het eerste berichtje uit Thailand!! We hebben het erg naar ons zin. Vrijdagochtend aangekomen in Bangkok, na een lange en vermoeiende reis. De stad is erg smerig en vol met auto's waardoor je moeilijk de stad inkomt. Het hotel lag ver buiten het centrum, dus dat was best lastig. Zondag zijn we weer weggegaan naar Kanchanaburi, waar we nu zijn.

Gister zijn we naar de Erawan waterfalls geweest en hebben we olifant gereden. Echt een ervaring om nooit te vergeten!!! Erg gaaf, op zo'n groot dier. Vandaag zijn we naar de Tiger Temple geweest, waar we op de foto zijn gegaan met tijgers. Je kon ze ook aaien. Het was een erg commerciele attractie. Ik (Marloes) vond het eigenlijk zielig voor die beesten. Ze zeggen dat ze gewoon slapen, maar volgens mij zijn ze gewoon gedrogeerd.
Morgen gaan we naar Ayutthaya, de oude hoofdstad van Thailand.

Het land is erg mooi, de mensen zijn erg aardig, alleen niemand spreekt Engels. En als ze engels spreken, hebben ze vaak zo'n accent dat je de helft nog niet verstaat. Taxies spreken vaak helemaal geen engels en dus begrijpen ze niet waar je heen wilt. Dat is allemaal erg lastig vooral omdat het heel veel tijd kost om ergens te komen. Vaak rijden ze ook een langere route om meer geld te verdienen, maarja wij weten de weg natuurlijk niet, dus daar doe je niks aan. Het eten hier is goed, alleen veel rijst. Verder zien we af en toe een rat lopen en een dode kakkerlak liggen. Vandaag ook nog een gifgroene slag van zo'n 50 cm lang gezien, gelukkig dood! Wel een eng idee. Het zit hier vol met muggen, die mij telkens moeten hebben. Ze zijn zelfs niet tegen te houden met DEET. Het regent hier erg veel (is ook regenseizoen) en helaas niet zoals gedacht een vast uur per dag. Soms gewoon de hele avond en nacht totdat de straten blank staan. Het is hier vooral bewolkt, dus zonnebrand hebben we nog niet echt nodig gehad.

We zijn van plan om na Ayutthaya richting Cambodja te gaan, maar de plannen zijn nog niet zo concreet. Jullie horen het wel!

Dit was het even voor nu. Tot snel!

Liefs Paul en Marloes

• 05 Oktober 2010 - 15:31

Anouk:

vakantiegangers!
    Haha, ik hoor het al, genoeg beesten daar ;)
    Regent het hier eindelijk niet meer, heb je het daar, wat een pech... Misschien in cambodja niet? Geniet er nog maar van!!! Tot over een paar weekjes!
    Dikke kus

• 05 Oktober 2010 - 16:42

Lien:

Hey chick

Leuk wat van jullie te horen!
    Geniet er lekker van! Dikke kus

• 05 Oktober 2010 - 17:14

Pauline:

Hi Loesje! Super leuk om te lezen. Mooi is het daar he? Ik ben net terug van Vietnam en Cambodja! Mocht je naar Cambodja gaan, ga dan naar Kep en Rabbit Island. Niet toeristisch en heeeeeeeel mooi :) Heel veel plezier. xxx ps: en als je nog tijd in Bangkok heb, dan moet je de fietstour van Co van Kessel doen! Doooeeei!

• 05 Oktober 2010 - 19:17

Hans Van Kessel:

Hoi Marloes en Paul
    fijn te lezen dat jullie het naar je zin hebben in Thailand. Lijkt me echt gaaf om bovenop een olifant te zitten. Hoop dat jullie gauw mooi weer krijgen. Mama gaat morgen naar Israel, is wel spannend. zie jullie verdere berichten tegemoet
    Kus van ons

• 06 Oktober 2010 - 08:34

Eef:

Joehoe!

Wow! Klinkt leuk zeg allemaal, spannend ook! ;-) Hoorde dat t met René ook gezellig was?

Heel veel plezier nog, geniet er lekker van!

Dikke kus x

• 06 Oktober 2010 - 14:37

Rianne:

Hee Marloes en Paul,

Wat leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben! En wat ontzettend gaaf dat jullie op een olifant hebben gezeten! Heel veel plezier en geniet dr van!

Dikke kus xx

• 06 Oktober 2010 - 19:02

Nien1:

Chick, wil je wat tegen die muggenbeten? Ga dan even bij een plaatselijke drogisterij langs. Zij hebben echt de beste middeltjes!!

Wat ik me kan herinneren werkt 'paam' erg goed als je al gebeten bent. Ook voor het voorkomen van muggenbeten hebben ze goed spul!

Geniet nog even van het mooie Thailand, ondanks het regenachtige weer..

Liefs vanuit Noordwijk

• 07 Oktober 2010 - 19:23

Lin /tim:

hey paul en marloes

Het klinkt allemaal erg leuk.
    nou leuk hoor dat jullie op die olifanten hebben gereden moesten jullie ook die beesten wassen?
    Dus een hoop rare beesten maar goed dat ze dood zijn dan!

Heel veel plezier daar maar dat gaat zeker wel lukken.

kuzz tim en linda

• 08 Oktober 2010 - 08:28

Nien2:

He chick en men!

Klinkt geweldig daar! Geniet ervan en bijt maar goed van je af ;-)

Dikke kus